Zapraszamy na cykl transmisji na żywo The Metropolitan Opera: Live in HD – spotkań z najważniejszymi tytułami operowymi i wybitnymi artystami.

W środę (20.09.2023 r.) rozpocznie się sprzedaż abonamentów na The Metropolitan Opera. Pojedyncze bilety będą natomiast dostępne w sprzedaży od 27.09.2023 r.

Koszt abonamentu na transmisje z MET (9 wydarzeń) jest niższy od sumy cen pojedynczych biletów.
Abonament normalny: 495 zł
Abonament ulgowy: 450 zł

Cennik pojedynczych wydarzeń:
65 zł – bilet normalny
60 zł – bilet ulgowy

Scena Kameralna, ul. Odeska 1

WSZYSTKIE PRZEDSTAWIENIA GRAMY Z POLSKIMI NAPISAMI


PROGRAM:

JAKE HEGGIE, Dead Man Walking
21.10.2023, godz. 18:55

Obsada:
Yannick Nézet-Séguin (dyrygent), Latonia Moore (Siostra Rose), Joyce DiDonato (Siostra Helen Prejean), Susan Graham (Pani De Rocher), Ryan McKinny (Joseph De Rocher)

Twórcy:
Terrence McNally (libretto), Ivo van Hove (reżyseria), Jan Versweyveld (scenografia i światło), An D’Huys (kostiumy), Christopher Ash (projekcje), Tom Gibbons (dźwięk)

Opis:
Długo wyczekiwana premiera monumentalnego działa Jake’a Heggiego na scenie Met.

Produkcję reżyseruje Ivo van Hove, w jednej z głównych ról ujrzymy zaś mezzosopranistkę Joyce DiDonato. Oparta na wspomnieniach siostry zakonnej Helen Prejean, która walczyła o duszę skazanego mordercy, opera łączy niezwykły dramatyzm z przejmującą muzyką Heggiego oraz librettem autorstwa zdobywcy Emmy i nagrody Tony, Terrence’a McNally’ego. Orkiestrę poprowadzi dyrektor muzyczny Met, Yannick Nézet-Séguin. W obsadzie znaleźli się również: bas-baryton Ryan McKinny, jako więzień z celi śmierci Joseph De Rocher, sopranistka Latonia Moore jako siostra Rose oraz pierwsza wykonawczyni partii Helen (z prapremiery opery w 2000 roku) mezzosopranistka Susan Graham, jako matka De Rochera

Ostrzeżenie dotyczące treściDead Man Walking zawiera treści przeznaczone dla dorosłych oraz dosadny język.

Czas trwania: 194 minuty [1 przerwa]


ANTHONY DAVIS, X: The Life and Times of Malcolm X
18.11.2022, godz. 18:55

Obsada:
Kazem Abdullah (dyrygent), Leah Hawkins (Louise/Betty), Raehann Bryce-Davis (Ella), Victor Ryan Robertson (Elijah/Street), Will Liverman (Malcolm), Michael Sumuel (Reginald)

Twórcy:
Thulani Davis (libretto), Robert O’Hara (reżyseria), Clint Ramos (scenografia), Dede Ayite (kostiumy), Alex Jainchill (światło), Yee Eun Nam (projekcje), Rickey Tripp (choreografia)

Opis:
Przełomowa opera Anthony’ego Davisa, której premiera odbyła w 1986 roku, nareszcie dotarła do Met. Nową produkcję reżyseruje Robert O’Hara (nominowany w 2020 roku do nagrody Tony za Slave Play).

Jest to operowa opowieść o życiu Malcolma X. Twórcy skupiają się na ukazaniu losów jednego z przywódców ruchu afroamerykańskiego w Stanach Zjednoczonych w perspektywie dziejów zwykłego człowieka, którego historia wykracza poza czas i przestrzeń. W rolę główną wciela się baryton Will Liverman, który podbił scenę Met i serca miłośników opery na całym świecie występem w Fire Shut Up in My Bones Terence’a Blancharda. W roli matki Malcolma ujrzymy sopranistkę Leah Hawkins, mezzosopranistka Raehann Bryce-Davis wcieli się zaś w jego siostrę Ellę, a bas-baryton Michael Sumuel w brata Reginalda. W roli przywódcy Narodu Islamu, Elijah Muhammada, wystąpi tenor Victor Ryan Robertson. Orkiestrę poprowadzi Kazem Abdullah. Nowa aranżacja idealnie współgra z librettem autorstwa Thulani Davis, zapewniając wielowymiarowe doznania nie tylko miłośnikom opery, ale również fanom jazzu.

Czas trwania: 222 minuty [2 przerwy]


DANIEL CATÁN, Florencia en el Amazonas
09.12.2023, godz. 18:55

Obsada:
Yannick Nézet-Séguin (dyrygent), Ailyn Pérez (Florencia Grimaldi), Gabriella Reyes (Rosalba), Nancy Fabiola Herrera (Paula), Mario Chang (Arcadio), Michael Chioldi (Álvaro), Mattia Olivieri (Riolobo), Greer Grimsley (Captain)

Twórcy:
Mary Zimmerman (reżyseria), Riccardo Hernandez (scenografia), Ana Kuzmanic (kostiumy), T.J. Gerckens (światło), S. Katy Tucker (projekcje), Alex Sanchez (choreografia)

Opis:
Wykonywana w języku hiszpańskim i inspirowana realizmem magicznym spod znaku Gabriela García Márqueza, opera meksykańskiego kompozytora Daniela Catána przedstawia losy operowej diwy Florencii Grimaldi, która powraca do swojej rodzinnej Brazylii, by tam występować i poszukiwać swojego zaginionego w dżungli kochanka.

W tej premierowej dla Met inscenizacji w roli głównej wystąpi sopranistka Ailyn Pérez. Reżyserowany przez Mary Zimmerman spektakl przenosi nas z Nowego Jorku do mistycznej krainy Amazonii. Wśród wybitnych śpiewaków wcielających się w podróżników towarzyszących Florencii w drodze do Manaus znaleźli się: Gabriella Reyes jako dziennikarka Rosalba, bas-baryton Greer Grimsley jako kapitan statku, baryton Mattia Olivieri jako enigmatyczny pierwszy oficer, tenor Mario Chang jako kuzyn kapitana Arcadio oraz mezzosopranistka Nancy Fabiola Herrera i baryton Michael Chioldi jako wiecznie skłócona para – Paula i Álvaro. Orkiestrę Met poprowadzi Yannick Nézet-Séguin.

Czas trwania: 155 minut [1 przerwa]


GIUSEPPE VERDI, Nabucco
06.01.2024, godz. 18:55

Obsada:
Daniele Callegari (dyrygent), Liudmyla Monastyrska (Abigaille), Maria Barakova (Fenena), SeokJong Baek (Ismael), George Gagnidze (Nabucco), Dmitry Belosselskiy (arcykapłan Zachariasz)

Twórcy:
Elijah Moshinsky (reżyseria), John Napier (scenografia), Andreane Neofitou (kostiumy), Howard Harrison (światło)

Opis:
Starożytny Babilon ożywa na scenie Met w tej pełnej rozmachu inscenizacji.

W roli potężnego władcy Nabucca (Nabuchodonozora) po raz pierwszy w nowojorskiej operze wystąpi baryton George Gagnidze. Partnerować będzie mu ukraińska sopranistka Liudmyla Monastyrska, która ponownie wcieli się w intrygującą postać mściwej córki króla – Abigaille. Ponadto na scenie ujrzymy mezzosopranistkę Marię Barakovą jako Fenenę oraz tenora SeokJong Baek (debiutującego w The Metropolitan Opera) w roli Ismaela. Słynną partię arcykapłana Zachariasza ponownie zaśpiewa bas Dmitry Belosselskiy. Orkiestrę Met poprowadzi Daniele Callegari.

Opera Nabucco przyniosła Verdiemu rozgłos. Jej wizytówką jest słynny chór „Va, pensiero”, który usłyszymy w poruszającym wykonaniu chóru Met.

Czas trwania: 186 minut [1 przerwa]


GEORGES BIZET, Carmen
27.01.2024, godz. 18:55

Obsada:
Daniele Rustioni (dyrygent), Angel Blue (Micaëla), Aigul Akhmetshina (Carmen), Piotr Beczała (Don José), Kyle Ketelsen (Escamillo)

Twórcy:
Carrie Cracknell (reżyseria), Michael Levine (scenografia), Tom Scutt (kostiumy), Guy Hoare (światło), rocafilm/Roland Horvath (projekcje), Ann Yee (choreografia)

Opis:
Uznana angielska reżyserka Carrie Cracknell (współpracująca z Met po raz pierwszy), nadaje nowy ton klasycznej opowieści o śmiertelnej namiętności, przenosząc ją w czasy współczesne i wplatając w wydarzenia wątek handlu ludźmi.

Mezzosopranistka Aigul Akhmetshina, jako tytułowa Carmen, synonim femme fatale, której wprost nie sposób się oprzeć, przewodzi obsadzie złożonej z największych operowych gwiazd. Na scenie ujrzymy tenora Piotra Beczałę w roli kochanka Carmen, Don José, sopranistkę Angel Blue, jako oddaną mu Micaëlę oraz bas-barytona Kyle’a Ketelsena jako dumnego Escamillo. W tej poruszającej serca inscenizacji opery Bizeta orkiestrę Met poprowadzi Daniele Rustioni.

Czas trwania: 224 minuty [1 przerwa]


GIUSEPPE VERDI, Moc przeznaczenia
9.03.2024, godz. 18:55

Obsada:
Yannick Nézet-Séguin (dyrygent), Lise Davidsen (Leonora), Judit Kutasi (Preziosilla), Brian Jagde (Don Alvaro), Igor Golovatenko (Don Carlo di Vargas), Patrick Carfizzi (Brat Melitone), Soloman Howard (Markiz di Calatrava/Ojciec Gwardian)

Twórcy:
Mariusz Treliński (reżyseria), Boris Kudlička (scenografia), Moritz Junge (kostiumy), Marc Heinz (światło), Bartek Macias (projekcje), Maćko Prusak (choreografia)

Opis:
Reżyser Mariusz Treliński przedstawia nową, pierwszą od prawie 30 lat, inscenizację Mocy przeznaczenia Verdiego w nowojorskiej The Metropolitan Opera, przenosząc jednocześnie akcję opery do czasów współczesnych.

Dyrygent muzyczny Met, Yannick Nézet-Séguin stanie na podiumw obsadzie zaś nie zabraknie największych operowych gwiazd, z zachwycającą sopranistką Lise Davidsen na czele. Śpiewaczka, po serii sukcesów, powraca do Met w debiutanckiej roli szlachetnej Leonory. Na scenie partnerować będą jej tenor Brian Jagde jako Don Alvaro, baryton Igor Golovatenko jako Don Carlo, mezzosopranistka Judit Kutasi jako Preziosilla, bas-baryton Patrick Carfizzi jako brat Melitone oraz bas Soloman Howard w podwójnej roli ojca Leonory oraz Ojca Gwardiana.

Czas trwania: 262 minuty [2 przerwy]


CHARLES GOUNOD, Romeo i Julia
23.03.2024, godz. 17:55

Obsada:
Yannick Nézet-Séguin (dyrygent), Nadine Sierra (Julia), Samantha Hankey (Stefan), Benjamin Bernheim (Romeo), Frederick Ballentine (Tybalt), Will Liverman (Merkucjo), Alfred Walker (Ojciec Laurenty)

Twórcy:
Bartlett Sher (reżyseria), Michael Yeargan (scenografia), Catherine Zuber (kostiumy), Jennifer Tipton (światło), Chase Brock (choreografia), B. H. Barry (choreografia walk)

Opis:
Dwójka najbardziej rozchwytywanych operowych gwiazd – sopranistka Nadine Sierra oraz tenor Benjamin Bernheim – razem na scenie Met, jako najbardziej znani kochankowie świata, Romeo i Julia, w operowej wersji klasycznej sztuki Szekspira.

Orkiestrę Met poprowadzi Yannick Nézet-Séguin. W obsadzie znaleźli się także: baryton Will Liverman oraz tenor Frederick Ballentine jako dwójka zaprzysięgłych wrogów, Merkucjo i Tybalt, mezzosopranistka Samantha Hankey jako szelmowski paź Stefan oraz bas-baryton Alfred Walker jako Ojciec Laurenty.

Czas trwania: 211 minut [1 przerwa]


GIACOMO PUCCINI, Jaskółka
20.04.2024, godz. 18:55

Obsada:
Speranza Scappucci (dyrygent), Angel Blue (Magda), Emily Pogorelc (Lisette), Jonathan Tetelman (Ruggero), Bekhzod Davronov (Prunier)

Twórcy:
Nicolas Joël (reżyseria), Ezio Frigerio (scenografia), Franca Squarciapino (kostiumy), Duane Schuler (światło)

Opis:
Ta słodko-gorzka historia miłosna w wykonaniu Pucciniego rzadko pojawia się w repertuarze Met. Tym bardziej cieszy fakt, że ujęto ją w tegorocznym programie The Met: Live in HD.

W rolę wytwornej kurtyzany Magdy wcieli się sopranistka Angel Blue. U jej boku ujrzymy zaś tenora Jonathana Tetelmana, debiutującego w nowojorskiej operze rolą Ruggero: młodego idealisty, który ofiarowuje kobiecie nowe życie. Orkiestrę Met poprowadzi Speranza Scappucci. Scenografia, inspirowana stylem art déco, przenosi widzów do serca nocnego Paryża i sennych wybrzeży Riwiery Francuskiej. Sopranistka Emily Pogorelc i tenor Bekhzod Davronov – oboje debiutują w Met – uzupełniają obsadę jako Lisette i Prunier.

Czas trwania: 167 minut [1 przerwa]


GIACOMO PUCCINI, Madama Butterfly
11.05.2024, godz. 18:55

Obsada:
Xian Zhang (Conductor), Asmik Grigorian (Cio-Cio-San), Elizabeth DeShong (Suzuki), Jonathan Tetelman (Pinkerton), Lucas Meachem (Sharpless)

Twórcy:
Anthony Minghella (reżyseria), Carolyn Choa (reżyseria i choreografia), Michael Levine (scenografia), Han Feng (kostiumy), Peter Mumford (światło), Blind Summit Theatre (lalki)

Opis:
Debiutująca w Met Asmik Grigorian zmierzy się z wymagającą partią Cio-Cio-San, ufnej gejszy z operowej tragedii Pucciniego.

Tenor Jonathan Tetelman wcieli się zaś w Pinkertona, bezdusznego oficera amerykańskiej marynarki, którego zdrada zniszczy główną bohaterkę. Ponadto na scenie ujrzymy mezzosopranistkę Elizabeth DeShong jako niezłomną pokojówkę Suzuki oraz barytona Lucasa Meachema w roli amerykańskiego konsula Sharplessa. W tej barwnej produkcji wyreżyserowanej przez Anthony’ego Minghella, orkiestrę Met po raz pierwszy poprowadzi ceniona Maestra Xian Zhang.

Czas trwania: 195 minut [1 przerwa]