Aktor-solista Opery i Filharmonii Podlaskiej. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatral­nej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Edukację kontynuował w Czechach na Janačkova Akade­mie Muzickych Uměni w Brnie. Jest stypendystą Royal Academy of Music w Londynie, dwukrotnym stypendystą Małopolskiej Fundacji „Sapere Auso” (za szczególne osiągnięcia artystyczne) oraz sty­pendystą Fundacji im. Zofii i Władysława Pokusów Wspierania Edukacji Młodzieży Wiejskiej. Zagrał m.in. w polskiej prapremierze farso-wodewilu Pińska szlachta w reżyserii M. Pinihina (Teatr Rampa w Warszawie), w światowej prapremie­rze musicalu Mały Lord S. Markwicka w reży­serii J. Szydłowskiego w Operze Krakowskiej, wystąpił w słuchowisku Radia Kraków Wesele S. Wyspiańskiego w reżyserii A. Seweryna. Ponadto wziął udział w spektaklu muzyczno-tanecznym Tango Piazzolla oraz musicalu Awantura o Basię w Teatrze Rampa w Warszawie. Od marca 2013 r. jest aktorem-solistą Opery i Filharmonii Podlaskiej, gdzie występuje w musicalach: West Side Story L. Bernsteina, Korczak N. Stimsona i Ch. Williamsa, Upiór w operze A. Lloyda Web­bera, Skrzypek na dachu J. Bocka i Doktor Żywago L. Simona, a także w operze Traviata G. Verdiego oraz operetkach: Zemsta nietoperza J. Straussa i Wesoła wdówka F. Lehára. W spektaklu Brzydki Kaczorek M. Urbanka kreuje rolę głównego boha­tera, w bajce muzycznej Adonis ma gościa F. Apke wciela się w rozkapryszoną papugę Adonisa, a w bajce muzycznej Kot w butach zagrał zako­chanego Jasia oraz okrutnego Imć Bombastę. Stworzył postać Romea w spektaklu muzycznym Romeo i Julia w Teatrze Dramatycznym w Białym­stoku, Bolesława Herberta i a Herberta w ope­rze matematycznej Paradoksalny rozkład sfery, której premiera miała miejsce w Centrum Sztuki „Impart” we Wrocławiu. Od października 2017 r. współpracuje z Teatrem Muzycznym „Roma” w Warszawie, gdzie grał w musicalu Piloci w reż. W. Kępczyńskiego oraz w Księdze dżungli. W 2022 r. zadebiutował na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej jako Harry w musicalu Company w reż. M. Znanieckiego. Jest autorem scenariuszy do audycji oraz koncertów: Biuro detektywistyczne Zofii i Kacperskiego (audycje szkolne realizowane w ramach projektu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego), Legendy Romantyzmu (napisane wraz z R. Burzyńskim) – spektakl realizowany w ramach „Przestrzeni Sztuki”. Oprócz ścieżki aktorskiej artysta stawia swoje pierwsze kroki w reżyserii. Był asystentem reżysera w spektaklach Skrzypek na dachu, Company, Czarodziejski flet i Adonis ma gościa, a także w produkcji Carmen, Turandot i Wesołej wdówce, w spektaklach Wieszcz, Trzech Budrysów i Legendy Romantyzmu.