W trudnym dla nas wszystkim czasie, w jaki przypadły tegoroczne Święta Wielkanocne, Orkiestra i Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej podzielili się z Państwem pięknem muzyki Georga Friedricha Händla – wzniosłym „Alleluja”. Wprawdzie nie może ono wybrzmieć na scenie OiFP, zostało jednak wykonane przez artystów właśnie teraz, wspólnie, razem, pod dyrekcją Maestro Mirosława Jacka Błaszczyka i Maestry Violetty Bieleckiej, którzy razem z prof. Ewą Iżykowską-Lipińską, Dyrektor OiFP, przesyłają w ten sposób wszystkim melomanom i przyjaciołom opery słowa otuchy i nadziei.

Oratorium „Mesjasz” to najwyżej ceniona i najpowszechniej znana kompozycja G.F. Händla. Tekst stanowi zbiór cytatów biblijnych, a dzieło przeznaczone jest do kontemplacji i refleksji nad głównymi prawdami wiary: zapowiedzią zbawienia i nadejściem Mesjasza, jego śmiercią i wniebowstąpieniem, wreszcie wyznaniem wiary w zmartwychwstanie i zbawienie ludzi. Monumentalności nadają utworowi pełne patosu chóry.
Najbardziej znana część oratorium, Alleluja, obrazuje wstąpienie zmartwychwstałego Chrystusa do Królestwa Niebieskiego. Esencją tej niezwykłej muzyki jest przesłanie dotyczące zbawienia. Ofiara Chrystusa, który dał siebie ludziom, zwieńczona jest muzycznie finałowym chóralnym Amen.

„Mesjasz” jest dziełem ponadczasowym. Poruszał publiczność osiemnastowieczną i głęboko dotyka współczesnych słuchaczy. Romain Rolland w biografii Händla napisał: „W życiu wielkich ludzi często się zdarza, że w chwili, gdy wszystko wydaje się im stracone, gdy wszystko upada, są właśnie bliżej szczytu niż kiedykolwiek.”

Bądźmy wielcy! Także dzięki muzyce.

Produkcja: Lech Słota / Sidus-Art